środa, 15 czerwca 2016

PARYŻ - jak ograniczyć koszty podróży do jednej z droższych europejskich stolic

Paryż od zawsze był na naszej podróżniczej mapie, chyba po prostu dlatego, że to PARYŻ... Generalnie staramy się wybierać kraje, w których możemy spokojnie zjeść i wypić coś w przyzwoitym miejscu i nie płakać pół dnia nad rachunkiem. Francja, a przede wszystkim jej stolica do takich krajów nie należy. Kiedy się tam wybieraliśmy standardowo zabraliśmy ze sobą kabanosy, konserwy, oraz jakieś czekolady jako energetyczny ratunek. Bagietki i wodę kupowaliśmy w marketach - ceny są wyższe niż w Polsce, ale dramatu nie ma. Oczywiście zależy, na czym nam zależy ;) Wino, pieczywo i woda były tanie. Reszta już niestety nie. Ale jak widać to całkiem dobry zestaw by przeżyć dwa dni. Bo tyle spędziliśmy w tym uroczym mieście.
[K] Pamiętam, że jadąc tam miałam mieszane uczucia - jedni to miejsce pokochali inni znienawidzili. Ja po pobycie w Paryżu jestem po środku. Nie jest to miejsce, do którego tęsknię. Było romantycznie, klimatycznie... ale jeśli ma się niecałe 24 godziny, to trochę ciężko o spokojne zwiedzanie, o kontemplację. Być może kiedyś należało by wrócić i spędzić w tym miejscu znacznie więcej czasu.
Postanowiliśmy napisać Wam kilka słów jak to zrobić. Koszt lotu z Warszawy do Paryża to 11 zł w naszym przypadku. Jednak już minęły cudowne czasy tanich lotów. Jeżeli lecimy tanimi liniami, niestety nie możemy liczyć na przylot do centrum. Lądujemy na lotnisku Paryż Beauvais. Koszt autobusu w obie strony z tego lotniska do centrum Paryża to 29 Euro. Obecnie lot kosztuje ponad dziesięć razy tyle (bez żadnej promocji).
Jeśli macie ochotę już teraz zaplanować wyprawę do stolicy Francji proponujemy terminy we wrześniu lub październiku. Jest to już termin po sezonie, stąd ceny powinny być niższe. Ryanair oferuje loty do Beauvais za 154 zł (oferują nieco większy bagaż podręczny, czym wygrywają nad Wizzairem). W terminie 18-20 września ceny są najniższe własnie dla tej linii lotniczej (Wizzair, lot 19-21 kosztuje 283 zł dla członków klubu Discount Club, cena regularna to 350 zł). Do tego doliczamy 124 zł dojazdu z lotniska do centrum (http://tickets.aeroportbeauvais.com/Offres.aspx). Po Paryżu łatwo jest poruszać się piechotą oraz metrem. Bilety w metrze to koszt 14 Euro za karnet na 10 przejazdów (6 zł za bilet - bez zniżki, jego ważność to 1,5 h). Pojedynczy bilet kosztuje 1,9 Euro, więc ok 10 zł, zatem już trochę możemy zaoszczędzić.
Jeśli chodzi o noclegi - my spaliśmy u Colina (Niestety nie Farrella ;( ) na couchsurfingu. Jest to zupełnie darmowy sposób,  nocujemy u mieszkańców danego miasta. Należy się zalogować na stronie https://www.couchsurfing.com/ i znaleźć kogoś, kto wówczas ma dla nas czas i przyjmie nas do siebie. Oczywiście należy pamiętać o prezencie dla tej osoby. Co kojarzy się z naszym krajem... propozycji jest wiele,ale jedna jest najbardziej oczywista i zazwyczaj trafiona ;)
Jeśli jednak wolicie spać w hotelu bądź hostelu zachęcamy do wyszukiwania na booking.com, agoda.pl, trivago.pl. Tam znajdziemy wiele hoteli, jednak niestety ich ceny są dość wysokie. W  centrum na nocleg w przyzwoitych warunkach nie mamy co liczyć na cenę niższą niż 100 zł od osoby. Na serwisie agoda.pl znaleźliśmy hotel Premiere Classe Roissy w cenie 154 zł za noc dla dwóch osób. Hotel znajuje się w pobliżu lotniska Charles de Gaulle, stąd jest dobrze skomunikowany z centrum. Blisko centrum znajduje się Hotel des Boulevards, który kosztuje 234 zł za dwie osoby, za noc.Warto zalogować się w serwisie agoda, ponieważ możemy liczyć na zniżki do 30% (podobnie jak booking,com, gdzie otrzymamy 10% zniżki).
Polecamy, szczególnie osobom posiadającym karty lojalnościowe w dużych sieciach hotelowych, by sprawdzić ceny dla członków klubów. Jeśli nasz budżet jest ciut większy, bądź jeśli na karcie członkowskiej Accor mamy zgromadzone punkty w hotelach ibis Styles możemy spać za damo. Jeśli nie, koszt noclegu waha się w okolicach 300 zł za pokój 2-os. ze śniadaniem.

PODSUMOWUJĄC:
-lot WAW-BVA liniami Ryanair:154 zł
- transport z lotniska do centrum: 124 zł
- 10 przejazdowy karnet (do wykorzystania przez 2 osoby-cenę dzielimy na pół): 30 zł
- nocleg w hotelu poza centrum: 154 zł/ os/ 2 noce
-wyżywienie: własne
ŁĄCZNIE: 462 zł

BIURO PODRÓŻY:
To samo, a nawet mniej oferuje nam biuro podróży : http://wyskoczmy.pl/wycieczki/paryz-3-dni/
W cenie 599 zł mamy wliczone tylko loty, oraz hotel. Musimy doliczyć koszt 32 euro za dojazd do centrum, oraz koszt transportu do hotelu - czyli 124 zł za autobus oraz bilety komunikacji miejskiej.
ŁĄCZNIE: 760 zł

Nie robiąc nic nadzwyczajnego zaoszczędzamy prawie 300 zł....

Decyzja należy do Was, Czasami niewiele trzeba by po prostu zaoszczędzić kilka złotych. Powyższa kwota spokojnie wystarczy nam na 7 kebabów w centrum Paryża ;) (Pamiętam doskonale cenę kebabu -10 Euro! )